مقالات

از فواید دستمال مرطوب آرایش پاک کن بیش‌تر بدانیم!

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

امروزه آرایش در میان خانم‌ها محبوبیت بسیاری داشته و حتی تبدیل به یکی از امور روزانه شده است. اما دقت داشته باشید که مواد آرایشی بر روی پوست عوارضی ازجمله پیری زودرس، چین و چروک، تغییر رنگ و… به جای می‌گذارند.

مهم‌ترین عوارض استفاده از مواد آرایشی تحریک و ایجاد حساسیت پوستی است، اما چگونه می‌توان مواد آرایشی را به گونه‌ای از روی پوست پاک کرد که عوارض و آسیب‌های ممکن را کاهش داد و به کمترین میزان رساند؟

در این مقاله قصدداریم به بررسی مهم‌ترین فواید استفاده از دستمال مرطوب آرایش پاک کن بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید تا پاسخ سوال مطرح شده را بطور کامل دریابید.

دستمال مرطوب آرایش پاک کن

دستمال مرطوب چیست؟

دستمال مرطوب که احتمالا آن را به نام حوله‌ی مرطوب یا دستمال ضدعفونی کننده می‌شناسید، تکه‌های کوچکی از جنس کاغذ یا پارچه بوده که بصورت مرطوب بسته‌بندی شده است.

این دستمال به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرایش و هرگونه آلودگی بر روی پوست را از بین می‌برد و پوست را ضدعفونی می‌کند.

مزایای استفاده از دستمال مرطوب آرایش پاک کن

استفاده از دستمال مرطوب آرایش پاک کن دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مناسب برای تمام قسمت‌های پوست صورت، حتی دور چشم!

همانطور که می‌دانید چشم‌ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت بیش‌تری دارند، به همین خاطر برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیاز به دستمال مرطوب و پاک کننده‌ی خاصی است. امروزه برخی از آرایش پاک‌کن‌ها ۲ کاره هستند و می‌توان علاوه بر پوست صورت برای پوست حساس چشم نیز از آن‌ها استفاده کرد.

دقت داشته باشید که باید برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از حرکات ملایم دست استفاده کنید تا به این ترتیب این نواحی دچار آسیب و چروک نشوند.

موثربودن

دستمال مرطوب‌های موجود در بازار امروزه بسیار کاربردی هستند و تمام آرایش صورت حتی آرایش مژه‌ها و ابروها را نیز بطورکامل و بدون نیاز به هیچ‌ مکملی پاک می‌کنند.

این دستمال‌ها با فرمولاسیون خاص خود علاوه بر پاک‌سازی پوست لطافت و شادابی آن را نیز به همراه دارند.

حاوی ویتامین

امروزه بیش‌تر دستمال مرطوب‌های آرایش پاک‌کن دارای ویتامین‌های مختلفی از جمله B5,AوE هستند. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی بوده که با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهاب خود موجب شادابی و طراوت پوست می‌شود. همچنین این ویتامین مانع از پیری زودرس پوست صورت نیز می‌شود.

دستمال مرطوب
عاری از الکل

بیش‌تر دستمال مرطوب های آرایش پاک‌کن فاقد الکل هستند، به همین خاطر این دستمال‌ها هیچ خشکی در سطح پوست ایجاد نمی‌کنند و به آن آسیبی نمی‌رسانند.

رفع خستگی

استفاده از یک دستمال مرطوب آرایش پاک‌کن مناسب می‌تواند سطح پوست را از آلودگی‌های موجود؛ مانند گردوغبار و… پاک کند و به این ترتیب تمام خستگی پوست را از بین ببرد و شادابی و طراوت را برای آن به همراه آورد.

حاوی مواد و عصاره‌های طبیعی

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی امروزه مسیر خود را به سمت استفاده از مواد طبیعی در فرمولاسیون کالاهای خود تغییر داده است.

دستمال مرطوب‌های پاک‌ کننده‌ی آرایش ازجمله کالاهایی هستند که امروزه فرمولاسیون گیاهی دارند و از عصاره‌هایی مانند آلوئه‌ورا، کالندولا، کامومیل، کامیلا و… در ترکیبات موثر خود بهره می‌گیرند. این عصاره‌ها نقش موثری در بازسازی و حفاظت پوست دارند. همچنین موجب لطافت و شادابی در سطح پوست می‌شوند.

چه ترکیباتی در دستمال مرطوب آرایش پاک‌کن وجود دارد؟

امروزه ترکیبات موثر و مفید دستمال مرطوب‌ها کاملا گیاهی هستند و هیچ آسیبی به پوست نمی‌رسانند.

یکی از این ترکیبات گلیسیرین یا گلیسرول بوده که مایعی شفاف و بدون بو است. همچنین گلیسیرین دارای خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی است و مانع از ایجاد چین و چروک در سطح پوست می‌شود.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی مفهوم دستمال مرطوب آرایش پاک‌کن پرداختیم و فواید آن را بطور کامل بررسی کردیم.

امروزه دستمال مرطوب‌های آرایش پاک‌کن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم موجود در کیف آرایش هر خانمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *