مقالات

انواع لباس ایزوله بیمارستانی

لباس ایزوله بیمارستانی

لباس ایزوله بیمارستانی

در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا احتمالا نام لباس‌های ایزوله را بیش‌تر شنیده‌اید؛ این لباس‌ها یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به شمار می‌آیند.اما به راستی لباس ایزوله چیست؟ چه تفاوتی با دیگر لباس‌های بیمارستانی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق مفهوم لباس ایزوله بپردازیم و جنس و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

لباس ایزوله چیست؟

جالب است بدانید که ایزوله به معنای عایق‌دار کردن و محافظت کردن است.

همانطور که گفتیم لباس ایزوله یکی از تجهیزات اساسی و اصلی در هر بیمارستان است. این لباس امروزه در تن افرادی که با بیماری‌های خطرناک و مسری و آلودگی‌های متعدد در ارتباط هستند به فراوانی دیده می‌شود.

لباس‌های ایزوله با استفاده از جدیدترین و تخصصی‌ترین دانش ساخته می‌شوند تا در برابر انواع آلودگی‌ها یک محافظ خوب و مناسب باشند.

استفاده از لباس‌های ایزوله در شرایط و مکان‌هایی که تماس مستقیم با انواع ویروس‌ها، خون، ذرات آلوده، آلودگی‌ها و… وجوددارد، بیش از پیش اهمیت دارد.

لباس ایزوله بیمارستانی

ساختار و جنس لباس ایزوله

لباس‌های ایزوله بطور معمول از اسپان باند، پارچه پلی‌استر و دو لایه PVC که بر روی هم لمینت شده‌اند، تهیه می‌شوند.

تحت هیچ شرایطی آب، آلودگی، خون و… از این لباس‌ها عبور نمی‌کند، به همین خاطر استفاده از این لباس‌ها در هر مکانی مناسب است.

دقت داشته باشید که لباس ایزوله تنها مختص به بیمارستان و کادر درمان نیست و در محیط های که ارتباط مستقیم با گازهای سمی، موادشیمیایی و اسیدها وجوددارد، از این لباس‌ها به فراوانی استفاده می‌شود.

لباس ایزوله بیمارستانی و کادر درمان

انواع لباس‌های ایزوله کادر درمان باید نسبت به دیگر لباس های ایزوله دارای ویژگی‌ها و مزایایی باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی لباس های ایزوله کادر درمان این است که به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل پوشیدن باشند و کادر درمان را به دردسر نیاندازد، چراکه ممکن است یک فرد در طول روز بارها مجبور به پوشیدن آن باشد. همچنین این لباس‌ها باید در برابر اشعه‌های خطرناکی مانند اشعهUV مقاوم باشند.

از دیگر ویژگی‌های لیاس‌های ایزوله کادر درمان این است که هوا به خوبی در آن‌ها درجریان باشد تا به این ترتیب از تعریق جلوگیری شود. چراکه گاهی کادر درمان مجبور هستند که ساعت‌ها این لباس‌ها را به تن داشته باشند و اگر تعریقی انجام گیرد برای آن‌ها ناخوشایند و آزاردهنده خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های لباس‌های ایزوله کادر درمان می‌توان به ضدحریق بودن آن، داشتن جیب کوچک جهت نگهداری وسایل ضروری،جنس مناسب و باکیفیت‌ و… اشاره کرد.

لباس ایزوله کرونا

جنس این لباس از پلاستیک بسیار نازک و یکبار مصرف است.

لباس ایزوله کرونا از ماسک، عینک و یک لباس سرتا کف پا بصورت یکپارچه تشکیل شده است. امروزه این لباس‌ها در مچ و پاچه‌ی شلوار یک کش جهت محافظت بیش‌تر دارند.

لباس‌های ایزوله کرونا بسیار سبک هستند و استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن‌ها موجب خستگی نخواهد شد. دقت داشته باشید که امروزه بیش‌تر لباس‌های ایزوله کرونا در رنگ سفید تهیه می‌شوند تا به این ترتیب کوچک‌ترین آلودگی و لکه بر روی آن‌ها به سادگی قابل مشاهده باشد.

قیمت لباس ایزوله

همانطور که گفتیم لباس های ایزوله نوعی لباس یکبار مصرف هستند و باید پس از هربار استفاده آن‌ها را کنار گذاشت. دقت داشته باشید که این لباس‌ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند و می‌توان با خیال راحت آن‌ها را پس از استفاده کنار گذاشت.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی مفهوم لباس ایزوله پرداختیم و نوع بیمارستانی و کادر درمانی آن را بطور کامل بررسی کردیم.

همانطور که گفتیم استفاده از لباس‌های ایزوله امروزه در بیمارستان‌ها اهمیت بسیاری دارد. این لباس‌ها نوعی لباس یکبار مصرف و باکیفیت هستند که قیمت مناسبی نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *