مقالات

چرا باید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

چرا باید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

دستمال مرطوب آرایشی

احتمالا آشنایی مختصری با دستمال مرطوب‌های آرایشی موجود در بازار دارید؛ این دستمال‌ها تمام مواد آرایشی حتی مواد آرایشی ضدآب را بطور کامل از روی پوست پاک خواهندکرد و نازی به شست‌وشوی صورت با آب نیست. پس می‌توان گفت دستمال مرطوب آرایشی بهترین جایگزین برای پاک کننده‌های سنتی است. اما به راستی چرا امروزه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی تا این حد مهم است؟ در ادامه قصدداریم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

دستمال مرطوب آرایشی چیست؟

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب آرایشی نوعی دستمال بوده که از الیاف کاملا طبیعی ساخته می‌شود و درنهایت به محلول پاک‌کننده آغشته خواهد شد. در مقاله طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی در این مورد بیشتر بدانید.

این دستمال در سریع‌ترین زمان ممکن مواد آرایشی را بطور کامل از روی پوست پاک خواهدکرد. همچنین دقت داشته باشید که امروزه برخی از دستمال مرطوب‌های آرایشی علاوه بر خاصیت پاک کنندگی خاصیت لایه‌برداری نیز دارند.

نکته‌ی مهم در هنگام استفاده از دستمال مرطوب آرایشی این است که نباید آن‌ها را زیاد بر روی پوست صورت کشید، چراکه با این امر پوست تحریک خواهد شد.

احتمالا شما هم شنیده‌اید که پاک کردن آرایش قبل از خواب ضروری است، اما دلیل این امر چیست؟

چرا پاک‌کردن آرایش صورت قبل از خواب ضروری است؟

پاک‌کردن آرایش قبل از خواب امری ضروری و مهم است، چراکه خوابیدن با آرایش آسیب‌های بسیاری به پوست وارد می‌کند، اما گاهی اوقات خستگی و بی‌حوصلگی در این میدان پیروز می‌شود و برخی افراد با آرایش به خواب می‌روند. دقت داشته باشید که در هنگام خواب پوست نیز استراحت می‌کند، اما اگر آرایش پاک نشود، این استراحت انجام نمی‌گیرد.در ادامه به بررسی مهم‌ترین آسیب‌هایی می‌پردازیم که خوابیدن با آرایش به پوست می‌رساند.

تیره شدن پوست

پوست انسان در هنگام خواب خود را ترمیم می‌کند، حال اگر هنگام خواب آرایش پاک نشود، ترمیمی انجام نمی‌گیرد. همچنین آرایش در چین و چروک و منافذ پوست ته‌نشین می‌شود و با گذشت زمان پوست را تیره‌تر و مدرن خواهد کرد.

آکنه

همانطور که می‌دانید امروزه تعداد بسیاری از لوازم آرایشی بر پایه‌ی مواد روغنی هستند، به همین خاطر خوابیدن با آرایش چربی پوست و این مواد را باهم ترکیب کرده و منافذ پوست را بطور کامل می‌بندد. درنتیجه این امر جوش‌های سرسیاه پ دیگر جوش‌ها را در صورت خود به فراوانی مشاهده خواهید کرد.

پیری پوست

چرا باید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

در طول روز پوست انسان در معرض رادیکال‌های آزاد، آلودگی و… وجوددارد و کلاژن خود را از دست می‌دهد.

نبود کلاژن روند پیری پوست را سریع‌تر کرده و چین و چروک‌های زیادی بر روی آن به وجود می‌آورد.

خوابیدن با آرایش نیز پوست را به دلایل غیرضروری در معرض رادیکال‌های آزاد قرارداده و کلاژن آن را از بین می‌برد که درنتیجه موجب پیری پوست خواهد شد.

خشکی پوست

فرمولاسیون مواد آرایشی عموما به گونه‌ای است که چربی پوست را به خود می‌گیرد، خوابیدن با آرایش ساعت‌ها پوست را در معرض این مواد قرار می‌دهد و موجب خشکی آن می‌شود.

سوزش چشم

چرا باید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

اگر چشم شما آرایشی مانند خط چشم و ریمل داشته باشد، خوابیدن با این آرایش موجب سوزش، خارش و عفونت چشم خواهد شد. همچنین دقت داشته باشید که اگر طولانی‌مدت با آرایش چشم به خواب روید، ممکن است که به کیست پلک دچار شوید.

چرا باید از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

دستمال مرطوب آرایشی نسبت به دیگر پاک‌کننده‌های آرایشی دارای مزایایی است که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت جابه‌جایی آسان

دستمال مرطوب‌های آرایشی در بسته‌بندی‌های کوچک طراحی و تولید می‌شوند، به همین جهت این دستمال مرطوب‌ها به سادگی در کیف جای می‌گیرند و در هر شرایط و مکانی ازجمله سفر قابل استفاده هستند.

استعمال راحت

استفاده از دستمال مرطوب‌های آرایشی بسیار ساده بوده و در کوتاه‌ترین زمان تمام مواد آرایشی را از روی پوست صورت پاک خواهند کرد. همچنین برای استفاده از این دستمال‌ها نیاز به فشارآوردن به پوست صورت نیست.

لازم به ذکر است که این ویژگی دستمال مرطوب‌های آرایشی در سفر، باشگاه، استخر و… بسیار مفید و کاربردی است.

محافظت از پوست

دستمال مرطوب‌های آرایشی امروزه از بهترین و طبیعی‌ترین ترکیبات ساخته می‌شوند، به همین خاطر این دستمال‌ها کاملا با پوست صورت سازگار هستند و هیچ آسیبی به آن نمی‌رسانند.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی مفهوم دستمال مرطوب آرایشی و دلایل استفاده از آن پرداختیم.

دقت داشته باشید که امروزه دستمال مرطوب‌های آرایشی یکی از بهترین پاک‌کننده‌های موجود در بازار هستند که علاوه بر کیفیت بسیار بالا قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *