مقالات

آشنایی با مدل پدهای الکلی

پد‌های الکلی

آشنایی با مدل پدهای الکلی

بسیاری اوقات پدهای الکلی در مدل‌های مختلف به عنوان ضدعفونی‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور حتم وقتی بیماری چون کرونا در سال‌های اخیر شیوع پیدا کرد. محبوبیت این نوع از پدها هم افزایش پیدا کرد و با استقبال زیادی  هم مواجه شد. بایستی بدانید بیشترین کاربرد انواع پدهای ضدعفونی‌کننده الکلی در حوزه پزشکی است. البته ناگفته نماند که در بخش‌های دیگری از جمله مصارف خانگی و صنعت می‌تواند در رتبه‌های بعدی مصرف قرار گیرد.

همانطور که اطلاع دارید وقتی یک محصول بهداشتی از جمله پدها‌ی ضدعفونی‌کننده الکلی وارد بازار می‌شود به طور حتم هر کدام بر حسب کاربری متفاوت می‌تواند مدل‌هایی هم داشته باشد. در این مقاله شرکت تولیدی آواسان قرار است برای دقایقی کوتاه در کنار شما باشد تا در مورد پدهای الکلی و مدل‌های این نوع لوازم بهداشتی پاکسازی‌کننده نکاتی را برایتان مطرح کند.

پد الکلی چیست ؟

پدهای الکلی همان دستمال‌های 6 و 7 سانتی بی‌بافتی هستند که بسیاری مواقع از نوع ساده آن که به الکل 70 درصد آغشته است و با پوشش آلومینیومی بسته‌بندی می‌شود نام می‌برند. شاید همین الان شمایی که مخاطب این مقاله هستید یکی دوتایی از این نوع پدها را در خانه، محل کار یا حتی جیب و کیف دستی همراه خود داشته باشید.

در هر حال شاید در گذشته نه چندان دور که تولیدکنندگان اقدام به تولید این گونه از پدها‌ی الکلی کردند  استقبال و محبوبیتی که در هر حال حاضر وجود دارد را تجربه نکرده بودند، منتها با پیشرفت تکنولوژی و راحتی در مصرف چنین محصولات بهداشتی ترجیح همه بر استفاده از آنهاست. پس با نیاز بیشتر تولید هم به تبع بایستی زیاد باشد تا نیاز مخاطب را برآورده سازد. در اینجاست تولیدکنندگان محصئلات بهداشتی – آرایشی چون آواسان به روی کار می‌آیند.

چند نکته را در همین ابتدای بحث لازم است برایتان بگوییم. وقتی پد الکلی را خریداری می‌کنید. به چند نکته توجه خاص نمایید. در وهله اول حتماً داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر را برای خرید این نوع از محصولات بهداشتی و پزشکی در نظر بگیرید. از طرفی از درج تاریخ انقضاء و سری ساخت و سایر اطلاعات روی جعبه و یا پوشش آلومینیومی اطمینان حاصل کنید.

از طرفی، نکته مهمتر آن که بر حسب نیاز و کاربری حتماً پد الکلی مخصوص به خودتان را تهیه کنید تا در ادامه مصرف با هیچ گونه مشکلی روبرو نشوید. سایر نکات را در بخش‌های بعدی برایتان عنوان می‌کنیم.

انواع پد الکلی

به طور حتم هر چه پدهای الکلی کاربردهای متنوعی داشته باشند خواه و ناخواه با انواع پد الکلی روبرو خواهیم شد. از آنجایی هم که محتوای الکلی بر حسب کاربرد  آن در همه پد‌ها یکسان نیست می‌تواند الکل‌هایی چون اتیلیک، ایزوپروفیل، محلول ید یوون و … از جمله آنها باشند. همانطور که مشاهده می‌کنید چند نوع الکل برای تولید انواع پدهای الکلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی، هر کدام هم ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند. صحبت از کاربری‌های متعدد پد الکلی شد. در بخش بعدی بیشتر در این موضوع صحبت می‌کنیم.

پد‌های الکلی

کاربردهای پد الکلی

همانطور که در ابتدای مقاله هم مختصر در مورد پدهای الکلی صحبت کردیم. بایستی بدانید این نوع منسوجات بی‌بافت آغشته به الکل در کاربردهای پزشکی، خانگی، اداری، نظامی، دندانپزشکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش پزشکی می‌توان به دندانپزشکی، مراکز درمانی از قبیل، بیمارستان، درمانگاه، کلینیک، بهداری‌ها، تزریقات و … اشاره کرد که به منظور زدن سرم، واکسن و آمپول، انجام عمل جراحی و … به کار گرفته می‌شود.

اگر بخواهیم از محیط درمانی و پزشکی خارج شویم می‌توانیم به بخش صنعت نیم نگاهی بیاندازیم. در این بخش بیشتر اوقات به منظور ضدعفونی تجهیزات و دستگاه‌ها استفاده‌کنندگان می‌توانند از آن بهره مند شوند.

از نوع ساده پدها‌ی الکلی هم می‌توان در خانه به شکل‌های مختلف از ضدعفونی کردن میز غذاخوری تا میز  کار آشپزخانه، دیوار و … کاربران از آن استفاده کنند.

از سوی دیگر، به طور حتم همگی شما  برای یک بار هم که شده از پد‌های الکلی ساده به عنوان دستمال ضدعفونی‌کننده در جاهای مختلف برای پاکسازی کردن وسایل الکترونیکی و الکتریکی از قبیل، گوشی همراه، لپ تاپ، تبلت  و… استفاده کردید. فقط تا یادمان نرفته بگوییم هنگام استفاده از این نوع محصولات بهداشتی  برای ضدعفونی سطوح لوازم یاده شده بهتر است آن وسایل را خاموش کنید. و سپس برای پاکسازی با این نوع پد اقدامات لازم را انجام دهیم تا در پایان کار و هنگام استفاده خطری جانی و .. شما را تهدید نکند.

مدل‌های متنوع پدهای الکلی

همانطور که از عنوان این بخش مشخص است در این قسمت می‌خواهیم در مورد انواع مدل‌ پدهای الکلی با شما به گفتگو بنشینیم.

اگر بخواهیم در مورد مدل‌های متنوع پد‌های ضدعفونی‌کننده الکلی برایتان بگوییم. برای نمونه می‌توانیم از پد الکلی مدل ۲ply، پد الکلی مدل SWAB، پد الکلی مدل  SMALL،پد الکلی مدل ۱۲۲۸  اسم ببریم. مدل‌های مختلف پد الکلی به طور حتم بر حسب کاربری‌های متنوع آن تعریف می‌شوند. باز این نکته را در این بخش هم یادآور شویم. به عنوان مثال همین‌ مدل‌های پد الکلی که برای شما معرفی کردیم بر حسب حساسیت موضوع و نیز البته نوع الکل به کار رفته در آن می‌تواند برای کاربران مختلف استفاده‌های گوناگون داشته باشد. به این ترتیب با استفاده از مدل‌های متنوع پد الکلی، محیط و افراد را از دچار شدن به انواع بیماری و آلودگی دور نگه‌ می‌دارید.

در این دقایق به توضیحات پایانی مقاله با عنوان معرفی مدل‌های پدهای الکلی رسیدیم. تیم آواسان امیداور است نکات بیان شده در این مطلب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. و چنانچه سوال و ابهامی هم در ابتدای مطلب وجود داشت تا بدین لحظه برطرف شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *