مقالات

طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

امروزه استفاده از دستمال‌های مرطوب آرایشی نسبت به گذشته بسیار بیش‌تر شده است، به همین خاطر شرکت‌های آرایشی بهداشتی بیش‌تری به تولید و عرضه‌ی این کالا مشغول هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

دستمال مرطوب چیست؟

همانطور که می‌دانید پاک‌کردن آرایش صورت یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارها بوده که باید در پایان هرروز انجام گیرد.

دقت داشته باشید که اگر بصورت مداوم پوست خود را از مواد آرایشی پاک نکنید با التهابات پوستی، جوش، چین و چروک و… مواجه خواهید شد.

بطورکلی دستمال مرطوب نوعی دستمال پاک‌کننده بوده که فاقد الکل و پارابن است. این دستمال هرگونه آلودگی و آرایش را از روی پوست صورت پاک کرده و به آن طراوت و شادابی می‌بخشد.

بهترین زمان برای استفاده از دستمال مرطوب

امروزه دستمال مرطوب در موارد زیادی کاربرد دارد، در ادامه به بررسی مهم‌ترین زمان‌های استفاده از این کالا می‌پردازیم.

بعد از ورزش یا باشگاه

همانطور که می‌دانید فعالیت زیاد موجب عرق کردن تمام بدن ازجمله صورت می‌شود، به همین جهت استفاده از دستمال مرطوب پس از تمرین پوست صورت را تا حد زیادی تمیز و پاک می‌کند.

هنگام مسافرت

ممکن است در زمان مسافرت ساعت‌ها به آب دسترسی نداشته باشید، در این شرایط می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

هنگام خستگی

احتمالا در آخر روز انرژی کافی برای شستن صورت خود را ندارید، درنتیجه می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید و آرایش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بطور کامل پاک کنید.

دقت داشته باشید که خوابیدن با آرایش منافذ صورت را بطور کامل می‌بندد و با ایجاد چین و چروک‌های بسیار پوست را پیرتر خواهد کرد.

طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

طریقه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

همانطور که می‌دانید پوست یکی از حساس‌ترین اعضای بدن انسان است که با کوچکترین محرکی به سادگی تحریک می‌شود. به همین خاطر تحت هیچ شرایطی هنگام استفاده از دستمال مرطوب پوست خود را مالش ندهید.

برای استفاده از دستمال مرطوب تنها کافی است که دستمال را بر روی پوست صورت فشاردهید و پس از چند ثانیه آرایش را بطور کامل پاک کنید.

اگر آرایش صورت شما ملایم و سبک است، استفاده از دستمال مرطوب برای پاک‌کردن آن کافی است و صورت بطورکامل از آلودگی‌ها پاک خواهد شد. اما اگر آرایش شما کمی بیش‌تر و غلیظ تر است، دستمال مرطوب به تنهایی نمی‌تواند آرایش را از صورت پاک کند. لازم به ذکر است که دستمال مرطوب در این شرایط تنها مرحله‌ی اول پاکسازی صورت را انجام می‌دهد و برای پاکسازی کامل صورت نیاز به پاک‌کننده‌های فومی یا روغنی است.

بطورکلی پیشنهاد ما این است که در شرایط ضروری که به آب دسترسی ندارید از دستمال‌های مرطوب استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که این دستمال‌ها جایگزین شست‌وشوی صورت با آب نیستند.

کدام دستمال آرایشی بهترین است؟

بطورکلی می‌توان گفت بهترین دستمال مرطوب آرایشی همان دستمالی است که با پوست و آرایش هر فرد سازگاری داشته باشد، اما چند نکته وجوددارد که انتخاب دستمال مرطوب آرایشی را ساده‌تر می‌کند.

امروزه تمام دستمال مرطوب‌های موجود در بازار برای پوست‌های معمولی مناسب هستند، اما دستمال مرطوب‌هایی که دارای خاصیت مات کنندگی و مرطوب کنندگی هستند، بهترین انتخاب برای این افراد به شمار می‌آیند.

برای پوست های خشک باید از دستمال مرطوب‌های حاوی روغن استفاده کرد، چراکه پوست خشک نیاز به چرب‌کردن و مرطوب‌سازی مداوم دارد. در سمت دیگر برای پوست‌های چرب باید از دستمال مرطوب‌های مخصوص استفاده کرد تا به این ترتیب تمام سموم  و چربی‌های اضافی پوست را پاک کرد. لازم به ذکر است که این دستمال‌ها در خود خاصیت مات کنندگی نیز دارند.

درنهایت برای پوست‌های مستعد آکنه باید از دستمال مرطوب‌هایی استفاده کرد که علاوه بر مواد آنتی باکتریال خاصیت مات کنندگی نیز دارند.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی طریقه استفاده از دستمال مرطوب‌های آرایشی پرداختیم.

امروزه دستمال مرطوب‌های بسیاری در بازار وجوددارند که هر فرد می‌تواند با توجه به پوست خود مناسب‌ترین آن را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *