مقالات

مشخصات و ویژگی‌ های دستمال مرطوب مناسب

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب مناسب

امروزه دستمال‌های مرطوب به یکی از محصولات بسیار کاربردی و محبوب تبدیل شده‌اند و هر مکان و موقعیتی قابل استفاده هستند. جالب است بدانید که در حال حاضر دیگر تفاوتی ندارد که مورد مصرف چه چیزی می‌باشد، چراکه انواع دستمال مرطوب جهت هر مصرفی وجوددارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات و ویژگی‌های یک دستمال مرطوب مناسب بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید و بهترین و مناسب‌ترین نوع دستمال مرطوب را انتخاب کنید.

دستمال مرطوب چیست؟

دستمال مرطوب تکه‌های کوچکی از کاغذ، پارچه یا بافت است که به مواد پاک‌کننده و تمیزکننده آغشته شده است و بصورت تاشده و جداگانه در بسته‌بندی قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مصرف‌کننده به سادگی بتوان. از آن استفاده کند.

این محصول به سرعت و بطور کامل آلودگی‌ها، گردوغبار و هرگونه لکی را از انواع سطوح پاک می‌کند.

از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین ترکیبات دستمال مرطوب‌ها می‌توان به فنوکسی اتانول و فتالات‌ها اشاره کرد.

مزایا و معایب دستمال‌های مرطوب

دستمال‌های مرطوب دارای مزایا و معایب بسیاری هستند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای دستمال‌های مرطوب

مهم‌ترین مزیت دستمال‌های مرطوب این است که بدون نیاز به هیچ پاک‌کننده و مکملی تمام آرایش سطح پوست حتی مواد آرایشی ضدآب، تمام آلودگی‌ها، میکروب‌ها و… را از هر سطحی در سریع‌ترین زمان ممکن پاک می‌کنند و هیچ ردی به جای نمی‌گذارند. همچنین این دستمال‌ها بسته‌بندی مناسب و اندازه‌ی بسیار کوچکی دارند و به سادگی در هر مکان و شرایطی نظیر؛ مسافرت، باشگاه، دانشگاه و… قابل استفاده هستند. دقت داشته باشید که دستمال مرطوب‌ها امروزه یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها جهت پاک‌کردن و تمیزکردن عرق سطح بدن هستند.

از دیگر مزایای این دستمال‌ها می‌توان به ویتامین‌ها و عصاره‌های طبیعی که در فرمولاسیون آن‌ها وجوددارد، اشاره کرد. این ترکیبات با آب‌رسانی و تغذیه پوست از آن حفاظت می‌کنند و مانع از پیری زودرس می‌شوند.

لازم به ذکر است که قیمت دستمال مرطوب‌ها کاملا مناسب و مقرون به صرفه است و نسبت به دیگر پاک‌کننده‌ها بسیار ارزان‌تر است. همچنین این دستمال‌ها برای تمام سطح پوست حتی نواحی حساس اطراف چشم کاملا مناسب هستند و هیچ آسیبی به آن نمی‌رسانند.

معایب دستمال‌های مرطوب

دستمال‌های مرطوب با ترکیبات تمیزکننده و پاک‌کننده خود می‌توانند بر پوست‌های خشک تاثیر منفی بگذارند و آن‌ها را نسبت به قبل خشک‌تر کنند، به همین خاطر افراد دارای پوست خشک باید پس از استفاده از دستمال مرطوب از نرم‌کننده پوست استفاده کنند. همچنین دقت داشته باشید که دستمال‌های مرطوب یک پاک‌کننده و تمیزکننده‌ عمقی نیستند و استفاده از آن‌ها جایگزین شست‌وشو با آب نخواهد بود.

انواع دستمال مرطوب

امروزه دستمال مرطوب‌ها با توجه به ترکیبات پاک‌کننده و تمیزکننده که در فرمولاسیون آن‌ها وجوددارد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هریک از آن‌ها کاربرد منحصربه‌فرد و خاصی دارد. در ادامه به بررسی انواع دستمال مرطوب‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

دستمال مرطوب نوزاد

دستمال مرطوب نوزاد یکی از کاربردی‌‌ترین و محبوب‌ترین انواع دستمال مرطوب است که پاک‌کننده و تمیزکننده‌های بسیار ملایمی دارد. این دستمال جهت پاک‌کردن و تمیزکردن پوست نوزاد کاملا مناسب است. همچنین امروزه از این محصول جهت تمیزکردن ابزارهای نوزاد نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از دستمال مرطوب نوزاد تنها در موارد ذکرشده خلاصه نمی‌شود و در موارد بسیاری نظیر؛ پاک‌کردن سطوح، براق‌کردن کیف و کفش چرم، از بین‌بردن گردوغبار لباس، خوشبوکردن کشوها، پاک‌کردن پنچره ماشین، تمیزکردن گل و گیاه‌ها و… نیز کاربرد دارد.

دستمال مرطوب آنتی باکتریال

این نوع دستمال به مواد ضدعفونی آغشته است و برای پاک‌کردن و تمیزکردن دست‌ها و هر سطوح دیگری کاملا مناسب است. دستمال آنتی باکتریال یکی از گزینه‌های محبوب میان مادران جهت پاک‌کردن اسباب‌بازی کودکانشان است.

دستمال مرطوب ضدعفونی کننده یا پدالکلی

احتمالا این نوع دستمال مرطوب را بشناسید؛ چراکه یکی از رایج‌ترین محصولات در صنعت پزشکی هستند. این دستمال‌ها از پنبه‌های آغشته به الکل تهیه و تولید می‌شوند و در بسته‌بندی‌های کوچک و آلومینیومی قرار می‌گیرند.

امروزه الکل مصرفی در تهیه و تولید پدهای الکلی در هر شرکت و برند با دیگر برندها متفاوت است اما ایزوپروپیل و اتیل الکل از محبوب‌ترین و رایج‌ترین الکل‌ها در تهیه و تولید این پدها هستند.

لازم به ذکر است که امروزه از پدهای الکلی در مراکز مختلفی نظیر؛ بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی، تزریقات و پانسمان، اتاق‌های جراحی و… به فراوانی استفاده می‌شود.

دستمال-مرطوب

دستمال مرطوب آرایشی

دستمال مرطوب آرایشی یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین انواع دستمال مرطوب است که در میان خانم‌ها محبوبیت بسیاری دارد. این محصول تمام آرایش سطح پوست حتی مواد آرایشی ضدآب را از روی پوست بطورکامل پاک می‌کند و هیچ ردی از آن‌ها به جای نمی‌گذارد. همچنین دستمال مرطوب آرایشی یک گزینه‌ی مناسب جهت پاک‌کردن آرایش نواحی حساس اطراف چشم نیز است و هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

امروزه دستمال مرطوب‌های آرایشی در فرمولاسیون خود دارای ویتامین‌های مختلفی هستند که به لطافت و شادابی پوست کمک بسیاری می‌کنند و مانع از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر سطح پوست می‌شوند.

مشخصات و ویژگی‌های دستمال مرطوب مناسب

امروزه یک دستمال‌ مرطوب مناسب دارای ویژگی‌ها و خصوصیات بسیاری است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

  • ضدآب و تعریق
  • آغشته شده به بهترین و باکیفیت‌ترین ترکیبات پاک‌کننده و تمیزکننده‌
  • پاک‌کردن هرگونه آلودگی و مواد آرایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • تولید شده از بهترین الیاف پنبه، پلی استر، ویسکوز، سلولز و…
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • بسته‌بندی مناسب و جذاب

در آخر

در مطالب فوق به بررسی دستمال مرطوب پرداختیم و ویژگی‌ها و مشخصات یک دستمال‌ مرطوب خوب و مناسب را بیان کردیم.

همانطور که گفتیم دستمال مرطوب امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل در کیف هر خانمی شده است که در شرایط مختلف کاربردهای گوناگونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *