مقالات

معایب و مزایای استفاده از دستمال مرطوب

دستمال مرطوب

معایب و مزایای استفاده از دستمال مرطوب

همانطور که می‌دانید امروزه دستمال مرطوب به یکی از لوازم ضروری و اساسی در کیف آرایشی هر خانمی تبدیل شده است، اما امروزه خبرهای بسیاری مبنی بر خطرات و آسیب‌های این دستمال‌ها به گوش می‌رسند، در این مقاله قصدداریم به بررسی مزایا و معایب دستمال‌های مرطوب بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید تا به درست بودن یا نبودن این خبرها پی ببرید.

مزایای استفاده از دستمال مرطوب

همانطور که می‌دانید دستمال مرطوب‌ها بسته‌بندی کوچک و مناسبی دارند که به سادگی قابل جابه‌جایی بوده و در هر زمان و مکانی قابل استفاده است. همچنین استفاده از این دستمال‌ها بسیار ساده است و نیاز به دانستن اطلاعات خاصی ندارد.

دستمال مرطوب‌ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارند که نسبت به خرید آن‌ها نسبت به بسیاری از گزینه‌های پاک‌کننده منطقی‌تر است.

از دیگر مزایای استفاده از دستمال مرطوب‌ها کاهش مصرف آب است. البته امروزه برخی از افراد این مزیت را زیر سوال می‌برند، چراکه در تولید دستمال مرطوب آب بسیاری مصرف می‌شود.

بطورکلی مزایای استفاده از دستمال مرطوب عبارت است از؛

  • استفاده‌ی آسان در هر زمان
  • صرفه‌جویی در وقت
  • پاک‌سازی کامل و ایده‌آل
  • پاک‌کردن نواحی حساس مانند دور چشم
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • همیشه در دسترس
  • ایجاد نرمی و لطافت در سطح پوست

معایب استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از دستمال مرطوب در شرایط ضروری ایرادی ندارد اما استفاده از این محصول در طولانی‌مدت معایبی به دنبال خواهد داشت که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

دستمال مرطوب
از بین بردن چربی طبیعی پوست

همانطور که می‌دانید دستمال مرطوب نوعی دستمال بوده که به مواد شیمیایی و پاک‌کننده آغشته می‌شود، به همین خاطر این دستمال بر

PH

پوست و سد اسیدی آن تاثیر می‌گذارد. سد اسیدی لایه‌ای محافظ بر روی پوست بوده که مانع از نفوذ گردوغبار، آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها به پوست می‌شود. همچنین این لایه، لایه‌ی محافظ از چربی و طبیعی پوست است.

استفاده‌ی مداوم از دستمال مرطوب سد اسیدی را بطور کامل از بین برده و پوست را خشک می‌کند.

آسیب رساندن به پوست حساس دور چشم

مواد شیمیایی که در ساختار دستمال‌های مرطوب وجوددارند ممکن است به پوست حساس و نازک اطراف چشم آسیب برسانند و آن را خشک و قرمز کنند. همچنین دقت داشته باشید که مالیدن دستمال مرطوب در اطراف چشم می‌تواند موجب لایه‌برداری در آن ناحیه شود و به مرور زمان چروک های خشک ایجاد کند.

کاهش اثر محصولات مراقبت از پوست

بطور معمول خانم‌ها پس از پاک‌کردن آرایش از لوازم مراقبتی نظیر تونر، سرم و… استفاده می‌کنند. حال اگر پاک‌کردن آرایش بطور کامل و به درستی انجام نگرفته باشد استفاده از این محصولات هیچ تاثیری نخواهد داشت. چراکه آلودگی و مواد آرایشی در منافذ پوست قرار دارند و اجازه‌ی ورود هیچ مواد دیگری را به عمق پوست نمی‌دهند.

پس می‌توان گفت که استفاده از دستمال‌های مرطوب در برخی مواقع تاثیر محصولات مراقبتی را از بین خواهد برد.

عدم پاک‌سازی کامل پوست

دقت داشته باشید که دستمال مرطوب جایگزین شست‌وشو با آب نبوده و تنها یک پاک‌کننده‌ی موقت است. درنتیجه باید پس از استفاده از این محصول پوست خود را شست‌وشو دهید تا با با اثراتی مانند جوش‌های مختلف، بزرگ‌شدن منافذ صورت و… مواجه نشوید.

لایه‌برداری بیش از حد پوست

امروزه ساختار بسیاری از دستمال مرطوب‌ها به گونه‌ای بوده که از پوست لایه‌برداری انجام می‌دهند. به همین خاطر استفاده‌ی مداوم از این دستمال‌ها سد اسیدی پوست را بطور کامل از بین خواهد برد و انواع جوش، قرمزی، سوزش و… برای آن به همراه دارند.

تسریع روند پیری پوست

استفاده‌ی مداوم و طولانی‌مدت از دستمال‌های مرطوب چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین خواهد برد و موجب چین و چروک، کدری و پیری پوست خواهد شد.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی مزایا و معایب استفاده از دستمال‌های مرطوب پرداختیم. همانطور که می‌دانید استفاده از هر ابزار و وسیله‌ای می‌تواند مزایا و معایب بسیاری داشته باشد، دستمال مرطوب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *