مقالات

معایب و مزایای استفاده از پد لاک پاک‌کن

معایب و مزایای استفاده از پد لاک پاک‌کن

پد لاک پاک‌کن یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد در میان خانم‌ها است که پاک‌کردن لاک از روی ناخن‌ها را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی معایب و مزایای استفاده از پد لاک پاک‌کن بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید تا این محصول را آگاهانه خرید نمایید.

پد لاک پاک‌کن چیست؟

پد لاک پاک‌کن نوعی پنبه بوده که از آن جهت پاک‌کردن یا ریموکردن لاک ناخن استفاده می‌شود.

ترکیبات لاک پاک‌کن

بطورکلی می‌توان گفت فرمولاسیون لاک پاک‌کن‌ها به گونه‌ای است که لاک ناخن را در خود حل می‌کند. از حلال‌های رایجی که در این محصولات استفاده می‌شود می‌توان به استون، اتیل استات یا هردوی آن‌ها اشاره کرد.

انواع لاک پاک‌کن

امروزه لاک پاک‌کن‌ها فارغ از محلول، پد یا ابر بودن به دو دسته‌ی استونی و غیراستونی تقسیم می‌شوند که هر دوی آن‌ها برای پاک‌کردن انواع لاک‌ها مناسب هستند.

مزایای لاک پاک‌کن‌های استونی

لاک پاک‌کن‌های دارای استون یکی از قوی‌ترین لاک پاک‌کن‌ها هستند و هر نوع لاکی را به سرعت و بطور کامل پاک می‌کنند. همچنین دقت داشته باشید که این لاک پاک‌کن‌ها جهت از بین بردن لاک ناخن‌های مصنوعی نیز کاملا مناسب هستند.

معایب لاک پاک‌کن‌های استونی

همانطور که می‌دانید استون برای سلامتی بدن انسان مضر است و خوردن و استشمام آن ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری بر ارگان‌های بدن بگذارد.

لاک پاک‌کن‌هایی که بر پایه‌ی استون تولید می‌شوند در ساختار خود دارای ترکیبات مصری مانند دی متیل فرمالدئید یا دی متیل کتون هستند که با کاهش فشار خون به سیستم قلبی عروقی آسیب می‌رسانند. همچنین دقت داشته باشید که استشمام این نوع لاک پاک‌کن‌ها می‌تواند موجب تنگی نفس یا تشدید آسم شود.

در هنگام استفاده از این محصول بسیار دقت کنید و آن را به چشم خود نزدیک نکنید. همچنین بلافاصله پس از احساس سوزش یا خارش در چشم صورت خود را بشویید.

از دیگر مزایای استفاده از لاک پاک‌کن‌های مبتنی بر استون می‌توان به زردی و سستی ناخن‌ها اشاره کرد.

مزایای استفاده از پد لاک پاک‌کن

پدهای لاک پاک‌کن فاقد ترکیبات مضری نظیر اتیل استات، الکل و استون هستند، به همین خاطر استفاده از آن‌ها هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رساند. همچنین این پدها با ساختار منحصربه‌فرد خود تقویت ناخن‌ها را به همراه دارند.

از دیگر مزایای پدهای لاک پاک‌کن می‌توان به مرغوبیت، سبک‌بودن، دردسترس بودن، ارزان‌بودن و معطربودن آن‌ها اشاره کرد.

درنهایت دقت داشته باشید که پدهای لاک پاک‌کن تاریخ انقضای بالایی دارند و مدت‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

معایب استفاده از پدهای لاک پاک‌کن

همانطور که گفتیم در ساختار پدهای لاک پاک‌کن از مواد شیمیایی و مضرر استفاده نمی‌شود، به همین جهت استفاده از این محصولات هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رساند و می‌توان گفت بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای پاک‌کردن لاک هستند. اما دقت داشته باشید که استفاده‌ی مداوم از این پدها ممکن است بر ناخن‌ها تاثیر بگذارد و آن‌ها را سست و شکننده کند.

بهترین برندهای تولید لاک پاک‌کن

امروزه برخی از برندهای تولید پد لاک پاک‌کن نسبت به دیگر رقبای خود موفق‌تر عمل کرده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ناژه

لاک پاک‌کن ناژه هر نوع لاکی را به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از روی ناخن‌ها پاک می‌کند. همچنین این محصول فاقد ترکیبات مضری نظیر الکل و استون بوده و هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رساند.

لاک پاک‌کن ناژه در ساختار خود دارای ویتامین‌های مختلفی ازجمله EوB5 است که در رشد بیش‌تر ناخن‌ها و استحکام آن‌ها نقش موثری دارد.

دافی

پد لاک پاک‌کن دافی فاقد هرگونه مواد مضر نظیر پاراین، الکل، استون و… است، به همین خاطر استفاده از این محصول هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رساند. همچنین دقت داشته باشید که این پد بطور کامل انواع لاک را از ناخن‌ها پاک کرده و هیچ رد سفیدی از آن‌ها به جای نمی‌گذارد.

در آخر

در مطالب فوق به بررسی مفهوم پد لاک پاک‌کن پرداختیم و مزایا و معایب استفاده از این محصول را بطور کامل بررسی کردیم.

پدهای لاک پاک‌کن به سادگی و بدون هیچ آسیبی در سریع‌ترین زمان انواع لاک را از روی ناخن‌ها پاک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *