مقالات

پد الکل پنبه‌ای چیست؟

پدالکل پنبه‌ای

پد الکل پنبه‌ای چیست؟

پد الکل پنبه‌ای، پارچه‌‌ایست که از قرار گرفتن تار و پود در کنار هم شکل نگرفته است. در واقع پارچه‌ها از نوع منسوجات بی‌بافت هستند. به طور حتم یادتان هست قبل اینکه انواع پد الکل پنبه‌ای امروزی شکل بگیرید و روانه بازار شود، بر اساس استفاده و کاربرد‌های آن از جمله تزریقات و غیره از آغشته کردن پنبه با الکل 70 و 80 درصد به دست می‌آمد.

البته الان قدری ماجرا تغییر کرده و با پیشرفت تکنولوژی لوازم ضدعفونی‌کننده هم دست‌خوش تحول شده است و در نهایت هم تولید پد الکلی از این اصل مستثنی نیست. از طرفی، ناگفته نماند که همین موضوع سبب شده پد الکلی به شکل‌های مختلف در میان عموم مردم محبوبیت پیدا کند.

در صورتی که می‌خواهید در مورد پد الکل نوع پنبه‌ای بیشتر بدانید مجموعه‌ی تولیدی آواسان توصیه می‌کند تا انتهای مقاله با ما همراه و هم‌مسیر شوید.

پد الکل پنبه‌ای یعنی چه؟

وقتی قرار است از پد الکل پنبه‌ای حرف به میان آن آید. بایستی گفت این نوع پد الکل ضدعفونی‌کننده‎ می‌تواند مجموعه‌ای از پنبه و نخ باشد که محلولی مانند الکل به منظور ضدعفونی‌کننده به آن آغشته شده است. برای اینکه بتوان در همه شرایط و موقعیتی خواص متنوع پدها را حفظ کرد بایستی شرایط نگهداری آن را هم مهیا کرد.

به همین منظور سازندگان و تولیدکنندگان، این پارچه‌های بی‌بافت حاوی محلول الکل را در ورق‌های آلومینیومی قرار می‌دهند تا در هر زمان و موقعیتی به بهترین شکل از آن استفاده کرد. شاید در این لحظه این سوال به وجود آید که بر اساس خواص متنوعی که این گونه از محصولات بهداشتی دارا هستند در چه حوزه‎‌های می‌توان از آنها استفاده بهینه نمود.

در بخش بعدی در این مورد با شما همراهان عزیز به بیان نکاتی مهم خواهیم پرداخت.

فقط حواستان باشد که نکته مهم در حین استفاده از انواع پدهای الکل پنبه‌ای آن است که روش استفاده از آنها را یاد بگیرید؛ چرا که  در هر شرایطی هم نیاز نیست از این گونه لوازم ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

انواع پد الکل پنبه‌ای کدامند؟

وقتی وارد داروخانه می‌شوید و از قسمت پذیرش درخواست پد الکل پنبه‌ای می‌کنید. همانطور که شاید متوجه شده باشید پد الکلی در داخل ورق‌های آلومینیومی را به شما پیشنهاد می‌کند. این نوع از پدهای ساده به تبع در کاربری‌های ساده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است بدانید بیشتر اوقات نوع الکل پد‌های الکلی پنبه‌ای که همگی حتی شده برای یک بار هم آن را استفاده کردید الکل اتیلیک 70 درصد است.

اگر بخواهیم قدری انواع پد‌های‌ پنبه‌ای حاوی الکل را به کندو‌کاو بپردازیم. می‌توانیم به دو نوع پد الکلی اشاره‌ای کوتاه کنیم.

پد الکلی بنزالکونیوم

چنانچه بخواهیم در مورد این نوع پد الکلی توضیحی برایتان بگوییم. می‌توان چنین گفت که این پد را گاهی با سه حرف BZK یا همان مخفف نام بنزالکونیوم یاد می‌کنند. از این پد همانطور که مشخص است برای ضدعفونی و پاکسازی محیط آلوده از پوست گرفته تا سطوح انواع اشیاء و غیره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پد الکلی حاوی محلول ید یوون

به طور حتم این نوع از پد‌های الکل پنبه‌ای می‌توانند در موقعیت‌های حیاتی‌تری چون قبل از انجام عمل جراحی در اتاق عمل بر روی سطح پوست استفاده گردد.

بررسی کاربری‌های متنوع پد الکل پنبه‌ای

پد الکل پنبه‌ای

بله همانطور که در مطالب قبلی گفته شد بر مبنای خواص موثر و متعدد این نوع محصول بهداشتی با نام پد الکل پنبه‌ای قطع به یقین با کاربردهای متنوعی هم روبرو خواهیم بود.

از طرفی، در بخش پزشکی بیشترین کاربری پد الکلی از نوع پنبه را شاهد خواهیم بود. وقتی از مراکز درمانی – بهداشتی اسم برده می‌شود ناخودآگاه اسم‌ها و مکان‌هایی چون اورژانس، بیمارستان، بهداری، درمانگاه‌ها، تزریقات و غیره پشت سر هم ردیف می‌شود. از آنجایی که در چنین مکان‌هایی در درجه اول قصد همه پرسنل آن مکان درمانی حفظ سلامتی و درمان بیماران و مراجعه‌کنندگان است. پس همه افراد از طریق به کارگیری پدها‌ی الکلی سعی دارند محیط را از هر گونه بیماری، عفونت و انواع میکروب حفظ کنند.

شخصی

در مرحله بعدی که می‌توانید به عینه کاربری مفید و کاربردی پد الکل پنبه‌ای را مشاهده کنید. به طور حتم به غیر از مراکز درمانی و پزشکی می‌توان به مصارف شخصی و خانگی اشاره کرد. در این کاربری افراد برای مقاصدی چون ضدعفونی کردن  سطوح وسایل الکترونیکی و الکتریکی، آشپزخانه و… اقدام به پاکسازی می‌کنند.

ناگفته نماند که در کنار مصارف شخصی و پزشکی حتی می‌توان در حوزه‌های نظامی، صنعت و … هم از این نوع کالاهایی بهداشتی استفاده نمود.

بایدها و نبایدهای استفاده از پد الکل پنبه‌ای

در همین ابتدای صحبت نظر شما را به این بخش جلب می‌کنیم.

اولین مورد آنکه وقتی نسبت به الکل حساسیت دارید در اولین فرصت از پد الکلی برای ضدعفونی کردن استفاده کنید. در صورتی که با استفاده از این نوع محصولات بهداشتی باز هم دچار حساسیت بودید استفاده از آن را متوقف کنید با اورژانس و پزشک در ارتباط باشید.

زمانی که پد الکلی نوع پنبه‌ای را به کار می‌گیرید آن را بلافاصله استفاده کنید در غیر این صورت با خارج کردن آن از بسته‌بندی آلومینیومی خاصیت ضدعفونی‌کننده خود را از دست خواهد داد. از طرفی، بایستی بدانید این نوع کالاهای بهداشتی یکبار مصرف هستند.

یکی دیگر از هشدارها  در لحظه استفاده از انواع پد الکلی آن است که به هیچ عنوان برای قسمت‌هایی چون داخل بینی و چشم وحتی زخم‌های عمیق از این نوع مواد ضدعفونی‌کننده به کار نبرید.

از سوی دیگر، همیشه هنگام خرید پد پنبه‌ای آغشته به الکل بر روی بسته «سری ساخت»و «تاریخ انقضاء» محصول را چک کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

با این توضیحات در این لحظه، شرکت تولیدی محصولات بهداشتی آواسان به صحبت‌های پایانی مقاله با معرفی پد الکل پنبه‌ای رسید. امیدواریم نکات ارائه شده در این مطلب برایتان کاربردی و مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *