مقالات

گان چیست و چه کاربردی دارد؟

گان

گان چیست و چه کاربردی دارد؟

راستی می‌دانید گان چیست و به چه منظور از این نوع لباس‌های بیمارستانی در مراکز درمانی – پزشکی استفاده می‌شود. شاید در همین لحظه حدس‌هایی زده باشید. شاید هم چون در ایامی که ویروس کرونا در کل دنیا و از جمله کشور خودمان ایران به طرز غیر قابل کنترلی شیوع پیدا کرده بود به دفعات از انواع رسانه‌های داخلی- خارجی اسم آن را می‌شنیدید. بله حدس‌تان درست است این البسه بیمارستانی را تیم پزشکی در اتاق عمل و موقعیت‌های حساس به تن می‌کند.

در صورتی که علاقه‌مندید در مورد این گونه از البسه‌های بیمارستانی بیشتر بدانید پیشنهاد مجموعه آواسان آن است که تا انتها در کنار ما باشید تا بهتر بتوانید با این لباس‌ها آَشنا شوید.

گان چیست؟

در این بخش در مورد چیستی گان این لباس بیمارستانی بیشتر برایتان خواهیم گفت. همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم. این نوع البسه را تیم پزشکی در اتاق عمل به تن دارد. وقتی چنین تفکیکی برای لباس‌ها مخصوص اتاق عمل وجود دارد. به طور حتم ذهن شما را به این سمت می‌برد که انواع لباس‌های بیمارستانی در مراکز بهداشتی- پزشکی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها به جهت حساسیت کار اتاق عمل همان گان است.

ناگفته نماند که این نوع از لباس‌های بیمارستانی هم بسته به شرایط و موقعیت به دو نوع تقسیم می‌شود. این دسته بندی شامل گان یکبار مصرف و چند بار مصرف است. آن البسه‌های بیمارستانی که یکبار مصرف است. دیگر بعد از استفاده استریل نمی‌شود، بلکه با سوزاندن از بین برده می‌شود.

در حالیکه لباس‌های نوع چند بار مصرف اتاق عمل پس از استفاده توسط مواد ضدعفونی شسته و استریل می‌شود تا برای دفعات بعدی مورد استفاده قرار گیرد. البته همین جنس یکبار مصرف این پوشش از نوع بی‌بافت است. در حالی که جنس البسه‌ای تحت عنوان چند بار مصرف از پارچه بافت دار است.

در جریان باشید که گان هم به عنوان یکی از انواع پوشش بیمارستانی بایستی در عین حال که از انتشار بیماری‌های گوناگون جلوگیری می‌کند. می‎‌بایست فرد در داخل آن راحت باشد تا بتواند در هنگام انجام عمل جراحی عملکرد بالایی از خود به نمایش بگذارد. به همین منظور این نوع از لباس‌های بیمارستانی از پشت باز هستند.

تصمیم داریم در بخش بعدی در مورد کاربردهای گان نوعی از لباس‌های بیمارستانی برایتان بگوییم. بنابراین بی‌معطلی شما  همراهان عزیز را به مطالعه قسمت بعدی دعوت می‌کنیم.

گان

گان چه کاربردهایی دارد؟

تا این جای مقاله چیستی گان، متوجه شدید که یک نوع البسه مراکز خدماتی – درمانی – پزشکی است و بر حسب کارکرد آن انواعی دارد. که شامل گان یک بار مصرف و نیز چند بار مصرف است.

زمانی که تیم پزشکی چند بار مصرف این نوع از البسه‌های بیمارستانی را مورد استفاده قرار می‌دهد به جهت نوع پارچه‌ای که در تولید آن به کار رفته پارچه بافت داریست که می‌توان از پنبه و پلی‌استر برای آنها اسم برد.

قبلاً گفتیم تیم پزشکی که برای مدت زمانی طولانی اینگونه از لباس‌های بیمارستانی را به تن کرده است می‌بایست سبک باشد. از سوی دیگر بایستی هوا به خوبی در آن رد و بدل شود. همانطور که می‎دانید اگر به این تبادل جریان هوا در این البسه‌های بیمارستانی توجه نشود.  در اثر عرق کردن حس ناخوشایندی به خود فرد و  تیم پزشکی می‌دهد. پس به هنگام تهیه این نوع از پوشش بیمارستانی کادر پزشکی اتاق عمل به این نکته توجه کنید تا در پایان خود رضایت کامل حاصل شود. در نهایت هم به خوبی بتوانید از عمل‌های حساس و حیاتی سر بلند بیرون بیایید.

نکته پایانی اینکه بسته به ویژگی‌هایی خاصی که گان‌ها دارند در مورد محلول‌های شوینده‌ای همچون آب ژاول مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. از سوی دیگر در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله میکروّب، ویروس، باکتری و … نفوذ ناپذیر هستند.

تیم آواسان امیدوار است با بیان توضیحاتی در مورد چیستی گان و کاربردهای توانسته باشد نکات مفیدی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *